Insanity Workout Blessures

Iedereen kan een blessure krijgen. Altijd moet je opletten met je lichaam. Dit kunnen we niet vaak genoeg zeggen, want zeker als je onervaren bent, dan kun je echt elk spiertje kapotmaken. Dus let op. Je bent op deze site omdat je slank en sterk wilt worden, en als je jezelf blesseert, gaat dat niet lukken. Zelf heb ik eens 8 weken uit de roulatie gelegen na een week te fanatiek hardlopen (zweepslag). Dit heb ik overigens niet gehad met de Insanity Workout, maar je moet blijven oppassen. Ten eerste hebben we hier een stel Insanity Workout Tips. Maar de kleine blessures die ik heb gehad en de echte zware blessures die je kunt krijgen als niet oppast staan hieronder:

 

 

Enkels:

Je enkels zijn altijd redelijk zwak. En tijdens alle oefeningen hebben ze net als je knieën genoeg te verduren. Ga je door je enkels, door een verkeerde beweging of door het niet opvolgen van de instructies, dan heb je een probleem. Maar eerlijk gezegd is dit bij iedere sport.

Knieën:

Zoals de enkels, zijn de knieën zwak. Echter, als je let op ieder teken van je lichaam, beschadig je je knieën niet. Je lijft zelf weet wat het aankan. Echter als je rare bewegingen maakt (doordat je te lang doorgaat en verkeerd landt tijden een oefening) kun je jezelf bezeren. Dit heb je zelf in de hand. En Shaun T zal je ervoor proberen te behouden.

Spierpijn:

In principe is het een blessure. Je lijf is kapotgemaakt. Maar op een goede manier. Het herstelt zich binnen de tijd dat je weer zware arbeid/training levert. Kan geen kwaad dus. Ga lekker door!

 

| Insanity is een trademark van Beachbody |